Turisztikai fejlesztések UNIÓS pályázatból Észak-Magyarországon
A Travel Online Kft, a klaszter management cége a „Közös online vendég-és partnerszolgáltatást koordináló rendszer kialakítása Észak-magyarország turizmusáért” című pályázattal 55.027.300 Ft összeget nyert az Új Széchenyi Terv keretében.
A szervezet célja Észak-Magyarország kiemelkedő szolgáltatásainak, termékeinek összehangolása, a bor-, gyógy-, egészség- és wellness turizmus értékesítésének elősegítése és ezen területek marketingszolgáltatásának fejlesztése, keresettségének növelése, pozicionálásának megerősítése volt a belföldi és a nemzetközi piacon egyaránt, a régió vendégforgalmának növelése érdekében.
A turistaelérést informatív és dinamikus online és offline kommunikációval valósították meg. A klasztert, tagjait, partnereit, azok szolgáltatásait, termékeit interaktív, hazai és nemzetközi szinten bemutató weboldalt, és egy közös vendég- és partnerkoordináló rendszert hoztak létre az eredményes és a hatékony hosszú távú működés érdekében.
A klaszter működésével, a szolgáltatói szektor összefogásával, az egyéni marketing költségek mértékének fenntartása mellett nagyobb célcsoport vált elérhetővé, ami a tagoknál és partnereknél forgalomnövekedést eredményezett. A klaszter nemcsak a hozzá kapcsolódó vállalkozások számára volt előnyös, hanem a régiónak is kedvező, mivel a több vendég nagyobb fogyasztó réteget jelentett, a további vállalkozások forgalmára is hatást gyakorolt.
A pályázatból eszközbeszerzés is történt, kültéri élményfotó készítő média terminálokat vásároltak és telepítettek Észak-Magyarország 8 különböző forgalmas turisztikai pontján. Laptopokat, webkamerát, headsetet, pendrive-ot, nyomtatót, lamináló gépet finanszíroztak Uniós támogatás segítségével, mely eszközök által a klaszter management távoli eléréssel, online is el tudta végezni értékesítési, szervezési munkáját a sok hazai és külföldi kiállításokon való részvétel mellett. A beszerzett projektor szintén a rendezvényekhez nyújtott segítséget.
A Turisztikai Hotel Klaszter a pályázat által összesen 55 M Ft támogatást nyert, amely az összes költség (64,7 M Ft) 85%-a. A közel 10 millió forint pályázati önerőt a klaszter management cége, a Travel Online Kft biztosította. A fejlesztés átfogó célja Észak-Magyarország egész évben történő népszerűsítése, a célcsoportok bővítése, a vendégszám és a vendégéjszakák növelése, mindez által a térségi GDP növelése, mely a hosszútávon fenntartható turizmust segíti elő.
Megjelent sajtóközlemények: